Outing : Bukit Broga, Semenyih

Salam, sabtu lepas dapat gak aku follow member aku Awe buat outing ke Bukit Broga, Semenyih. Subhanallah, tempat tu mmg cantekks skali n bagus kalau sesapa nak kuatkan stamina. Ramai juga la sifoo2 wedding photographer yang ada join sama. Mr Acaii n the gang pun ada. Dia org semua sporting n niceee…πŸ˜€

Jam 5.30 pagi aku gerak dari shah alam bersama Awe untuk berkumpul di pekan Semenyih. Jam 6 pagi tiba di petronas semenyih dan sempat jemaah solat subuh. Kira2 jam 6.30 pagi smp kat kaki Bukit Broga. Park keta dalam kebun kelapa sawit (siap bayar parking lagi tu RM2.00). Sebenarnya aku dah lama tak buat workout n jogging, so memang pancit gak la mula2 nak mendaki tu.

Ok la, layan ar gambau2 ni…

“tgh setting camera n tunggu sunrise to coming out”

“percubaan untuk membuat silhouette, tak tau jadik ke tak?”πŸ˜€

“Mr Cots n member2 tgh bertukar pendapat” Tq Mr Cots..!πŸ™‚

“1.7 km je tapi rasa mcm lebih jer…”πŸ˜›

“on the way nak balik ke kereta”

Alhamdulillah, akhirnya dapat gak aku mendaki Bukit Broga ni puas aku membayangkan mcm mana rupa bentuknya,πŸ™‚ cantekss! Kalau aku duduk menetap kat area tu pasti tiap2 minggu nak poie daki bukit tu.

Mmg ramai yang datang ada yang seawal 3.00 pagi pun ada. Makcik2, nyonya pun ada, budak kecik, hampir semua golongan ada. Photographer2 pun ramai gak. So pilih la timing yang sesuai untuk mendaki kalau ramai sangat orang yang datang pun tak syok juga sbb puncak bukit tu tempatnya terhad.

Ok, la! Thanks to Awe sbb sudi ajak aku…πŸ˜€

This entry was posted in Outing. Bookmark the permalink.

6 Responses to Outing : Bukit Broga, Semenyih

  1. zakuanhasan says:

    Cayalah..geng2 d90. Boleh la lepas ni mendaki lagi…kami tengah rancang xtvt yg lebih syok lepas ni…tungguuuu

    • Azman says:

      Salam, bro! geng D90 ek hihihi, ko pun bleh gak guna dah murah skrg ni… Nanti ada outing menarik bagi tau ar… Insya-Allah, kalau takda program lain bleh la aku ikut. TQ bro..πŸ˜€

  2. cot says:

    waaa….
    cayalah man…
    gambarΒ² ko best..
    pasni jom naik lg man…
    kite g waktu lain plk..
    kekekke…

    *thanks mention name aku dlm ni ..ahahhaha

  3. adeqcute says:

    wah nice pic la b, suke gambar silhouette tu..bile lg nk outing nak itut…thi3

    • Azman says:

      Hehehe, tq my sweetheart! Nanti kalau gi outing lagi bukan backpack je yg abg bawak tapi adeq skali abg bawak… huhuhuπŸ™‚

Leave a Reply

