50mm 1.8D & Newborn Baby

Salam, hihihi minggu lepas aku baru je beli lens baru AF Nikor 50mm 1:1.8 D dengan harga yang berpatutan. Mula-mula guna aku agak kekok sikit tapi lama-kelamaan ok dah biasa. 50mm ni sesuai untuk portraiture tak kira lah apa event pun tapi kenalah pada masanya πŸ˜€ lens ni juga boleh digunakan sebagai close-up dengan memterbalikkan lens. Apapun aku amat berpuas hati dengan lens ni.

Ok la, layan ar beberapa keping gambau newborn baby anak abg aku. Tahniah kepada my big bro! Nama baby pun tak tau lagiΒ  apa yang nak diletakkan. Gambau2 ni semua aku amik guna lens 50mm. Enjoyyy!

Gambau dibawah ni bukan blur @ salah adjust setting tapi sebab baby tu dalam kelambu… πŸ˜€

Dan yang bawah ni pula adalah contoh close-up yang aku buat guna 50mm tanpa menggunakan close-up filter… πŸ˜› hati aku rasa mcm berbunga2 jer lepas berjaya buat close-up ni… hihihihi!

Ok la… hmm lepas ni target nak beli apa lak ek? Batttery Grib? Extra bateri? Remote? 70-200mm? Rechargeable bateri? wide lens? fish eye lens? Adui ai mcm-mcm ada… πŸ˜€

This entry was posted in Tips dan Tutorial, Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to 50mm 1.8D & Newborn Baby

  1. zakuanhasan says:

    wahhh….leh pinjam la lepas ni. Haa..haa. Mantap la bro. Kena bikin superb Job dah lepas ni..apa2 pun Kipidup Man!! Nnt ajari aku lagi…ilmu ni. Bila nak copy action CS3 aku. Bagi gambau memukau sikit…hee..aku pun lum start algi belajar wat custom. Masing2 sibuk.

Leave a comment