Trial : Awan biru

Salam, hari ni aku kuar rumah nak gi kerja, tgk kat luar langit biru je… Subhanallah… Tenang je hati ni. Apa lagi, aku pun terus amik kamera n shot gambau langit ni. Try gak nak guna teknik Kelvin tapi tak menjadi lak. So aku guna setting Manual la… (hihihihihhi, lepas balik kursus ni bersemangat lak nak amik gambau. :))

So kalau nak komen, dipersilakan ye… boleh gak saya perbetulkan mana yang tak betul.

Scene 1:

Selepas touch-up guna Adobe Lightroom…

Scene 2:

Selepas touch-up guna Adobe Lightroom…

Bak kata Cikgu Adhadi, “What you see, What you get” tapi kekadang tu kita kena ubah gak supaya menjadi lebih menarik. Kalau kita pandai main pencahayaan lagi mudah kita nak dapatkan gambar terbaik. Mata yang Allah swt jadikan ini tiada tolok bandingan dengan kamera SLR aku… Subhanallah! Ketepatan warna bukan ukurannya tapi yang penting mesej atau content gambar yang kita nak shot.

Ok la, kalau salah sila beri tunjuk ajar ye! Saya budak baru belajar.😛

Wasallam.

This entry was posted in Tips dan Tutorial. Bookmark the permalink.

One Response to Trial : Awan biru

  1. zakuanhasan says:

    Wahh..best gak teknik membirukan langit ni bro..aku tengah dok baca tutorial nak wat gambar HDR…macam best jo…

    Aku suka ambik gambar langit ni..tapi kalu ko letak subjek pastu langit jd background dia lagi best…mcm pandai je aku ni. Ni yg ada ada aku belajar la.

    Ko senang2 masuk la forum Photosantai.com. Diaorang ni okey sikit sebab ramai beginer dalam ni…k. Aku ada gak letak gambar aku mintak diaorang komen. Tags ‘awe’

Leave a Reply

